Nha Trang & Da Lat - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Lina en Tamara - WaarBenJij.nu Nha Trang & Da Lat - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Lina en Tamara - WaarBenJij.nu

Nha Trang & Da Lat

Blijf op de hoogte en volg Lina en Tamara

13 Augustus 2012 | Vietnam, Nha Trang

Xin chao allemaal!

Vorige week woensdag kwamen we na een rit met de nachtbus gebroken aan in Nha Trang, een mooie kustplaats. Het was een slaapbus waarbij je met je benen in een soort bakje lag, erg comfortabel was het helaas niet. Onderweg stopten we bij een restaurantje waar allemaal potten stonden met ingemaakte slangen en een dikke varaan in rijstwijn met 70% alcohol "dat als (hulp)middeltje gedronken wordt door 40+ mannen".

In Nha Trang aangekomen hebben we de hele dag op een strandbedje doorgebracht. Het was er lekker warm en goed uit te houden. Ondanks de vele verkopers die aan de lopende band langs je bedje kwamen voor massages, armbandjes, fruit(shakes), boeken, sigaretten, zonnebrillen, een waxbeurt of zelfs kreeften en garnalen inclusief barbecue. Naast ons lagen andere Nederlandse jongeren die ons op het idee brachten om 's avonds naar de Red Apple, het backpackerscafe te gaan. Hier waren bijna alleen maar Engelsen te vinden. We maakten een praatje met twee Engelse meiden en al snel werden er steeds meer tafeltjes bijgeschoven. Met deze groep gingen we daarna verder op stap. Nadat we de volgende dag in de middag ontwaakten, zag deze dag er vrijwel hetzelfde uit. Deze keer ontmoetten we twee leuke meiden uit Duitsland en Zwitserland naast weer een nieuwe groep Engelsen. We merkten dat we met deze meiden meer gemeen hadden dan met de tikkeltje ordinaire Engelsen. Er werd jenga gespeeld, waarbij de verliezer voor iedereen een rondje moest betalen, om de spanning wat op te voeren. Uiteindelijk wilde niemand voor elf personen betalen en dus hebben we toch maar voor de lol verder gespeeld en niet verloren.
In een straat naast het strand hebben we dagelijks een broodje met la vache qui rit, tomaat en komkommer gehaald om het kaas-tekort te compenseren.
Na nog een dag aan het strand, zijn we de laatste dag naar Vinpearl geweest. Dit is een eiland met een waterpark, klein pretpark, kermis en onderwaterwereld met de grootste vissen die we ooit hebben gezien. Je gaat met de kabelbaan naar het eiland toe. Het waterpark had een groot golfslagbad en veel glijbanen. Sommigen waren eng en daar kwam je dan ook bont en blauw uit, maar de meesten waren leuk. We hebben eelt onder onze voeten gekweekt, omdat de tegels heel heet waren en de trappen pijnlijk doordat ze bestonden uit ijzeren roostertjes.

Gisterochtend zijn we met de bus naar Da Lat gegaan. Da Lat ligt in het binnenland van Vietnam. De rit door de bergen was erg hobbelig en de chauffeur reed snel, maar het uitzicht was prachtig. 's Middags zijn we op zoek gegaan naar een scooter om te huren. Tamara als chauffeur voorop en Lina met de kaart achterop, om alsnog eerst fout te rijden. Het was een hele beleving om te rijden in het Vietnamese verkeer, maar het went snel en ging goed. De Aziaten keken wel uit voor deze blanke meisjes op de scooter, dus we kregen alle ruimte. We gingen romantisch op weg naar de Love Valley wat een commercieel kitcherig park was voor verliefde stelletjes. Er stonden allemaal dierenbeelden waar we net als alle Aziaten mee op de foto gingen om ons te vermaken. Ook wij waren een attractie voor hen, vooral Tamara met haar blonde lange haren. We hebben nog een ritje gemaakt op een pony naar het meer. De pony van Tamara had een veulentje dat los meeliep en ze was ook weer opnieuw zwanger.

Vandaag hebben we een country side tour gedaan in Da Lat en omgeving. We zijn begonnen bij de bloemenkassen en de koffieplantages. Dit zijn de voornaamste plantages die hier verbouwd worden, in tegenstelling tot rijstplantages. Daarna hebben we gezien hoe mensen hier in een stam leven, met grote families van vier generaties met soms wel elf kinderen per generatie. Een minikrekel proeven hebben we ook maar weer eens gedaan bij de crickets farm, deze keer geroosterd met lemongrass jum jum. Bij de silk factory hebben we gezien hoe zijde wordt gemaakt van rupsencocons. We hebben een grote waterval gezien met schattige kindjes en daarnaast een boedhistische tempel met een happy boedha. Na de lunch naar we naar het eerste treinstation van Vietnam gaan kijken waar nog een oude locomotief stond. Als laatste hebben we Crazy house bezocht. Dit doet een beetje denken aan de stijl van Gaudi.

We hebben nog maar een week te gaan! Morgenochtend vertrekken we weer naar de kust, naar het plaatsje Mui Ne. Daar zal het weer een stuk warmer zijn. We hebben hier voor het eerst onze shirts met lange mouwen en lange broeken nodig gehad en daarbij nog kippenvel 's avonds. Het weer is te vergelijken met het Nederlandse klimaat in de zomer, met 25 graden overdag en 15 graden in de avond. De mensen rijden hier in dikke winterjassen op hun scooters en vanavond liep er zelfs iemand over straat met sjaal, muts en handschoenen!

Liefs,
Tamara en Lina

• 13 Augustus 2012 - 17:56

Noeky:

Haha, dan voelde je je wel helemaal thuis als iedereen daar warm aangekleed was :P
    Hier is het weer een beetje aan het bijtrekken en begint de zomer, nu iedereen weer aan t werk mag og weer naar school ;)
    Nog maar een weekje joh, dan is het wel echt snel gegaan!!
    Geniet er nog van, voor je het weet ben je weer in NL.
    Liefs noeky & Sander

• 13 Augustus 2012 - 21:11

Han:

Hi Tamara en Lina,

Ik snap echt niet hoe de Nederlanders aan de naam "kaaskoppen" komen.
    Wel grappig dat je als toerist zelf een toeristische bezienwaardigheid wordt. Ben trouwens benieuwd of jullie na al die verschillende transportmiddelen (vliegtuig, bus, trein, wandelen, olifant, fiets, longtailboot, tuk-tuk, duikpak, motor, scooter en pony) nog iets nieuws weten te verzinnen om vooruit te komen. Hoe dan ook, het tempo blijft onverminderd hoog zo te lezen. Nog een leuke laatste week daar !

Groeten

Han

• 15 Augustus 2012 - 18:13

Monique:

Hey!! weer een hoop nieuwe vrienden gemaakt zie ik. Mooie foto's weer! Nog maar een weekje, geniet er nog maar extra van, voor je het weet zit je weer hier :) xx

• 15 Augustus 2012 - 22:10

Cheyrelle Doppegieter:

Heee!

Hiihi wat zijn jullie toch ook een stelletje kaaskoppen, ik voorspel nu al een koelkast vol met kaas als jullie terug zijn, waarbij tamara op bed kaas zit te eten:P
    En wat een mooie oranje bloemetjess! :D
    en op de opstap gaan foto;'s zie ik weer genoeg alcohol! zo ken ik jullie!

xx

• 17 Augustus 2012 - 00:10

Renée:

Klinkt super leuk allemaal! Maak er nog een mooie laatste week van en tot snel in NL :)
    X Renée