Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lina en Tamara - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lina en Tamara - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Lina en Tamara

04 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lezers,

We beginnen met een aantal dingen die wij typerend vonden voor Thailand:
- De koning die al 60 jaar regeert is hier een soort god, je komt hem tegen op bankbiljetten, tempels en schilderijen in alle gebouwen.
- Als je als vrouw een monnik tegenkomt op het voetgangerspad, moet je ervoor op zij gaan. Je mag hem niet aanraken.
- Roggelen, spugen en smakken is hier heel normaal om te doen in het openbaar.
- De tussenstukken tussen de wagons in de trein zijn open, dus je moet oppassen dat je niet op het spoor valt als je er overheen loopt.
- Je hebt hier whitening douchegel en zonnebrandcreme in plaats van bronzing.
- 'Same same but different' is een veelgebruikte uitspraak.
- Het draait hier in het land heel erg om eten, overal kom je eetkraampjes op straat tegen zelfs langs de snelweg.
- Een Franse ober in Koh Phangan dronk bier tijdens zijn werk, serveerde met een sigaret in zijn hand, stelde een menu voor terwijl hij de andere kant op keek en de meisjes in de keuken stonden te koken met slippers en een jurkje aan. Dit zou in Nederland echt niet kunnen.

Kuala Lumpur
Op dinsdag 31 augustus zijn we naar Kuala Lumpur vertrokken vanuit Surat Thani. We zijn met de metro en een lokale bus naar een van de meest toeristische straten gereden, Jalan Bukit Bintang. De bus kostte maar 2 ringgit, terwijl we voor een taxi 20 ringgit hadden moeten betalen. Daar zijn we het eerste beste budget hotel binnen gelopen, want onze backpack leek steeds zwaarder te worden. Het zag er van de buitenkant heel sloeberig uit maar van binnen was het gewoon netjes.
Woensdag zijn we eerst de Petronas Twin Towers gaan bezoeken. Dit staat op de vierde plaats van hoogste gebouwen ter wereld. Je ziet deze dan ook bijna vanuit elke plek in de stad overal bovenuit steken, samen met de Kuala Lumpur Tower. In de Twin Towers zit een mega shoppingmall in met allemaal dure merken. We beginnen de kaas al te missen dus hadden we als lunch lasagne en pasta met parmezaanse kaas gegeten. 's Middags zijn we naar het Craft Complex gegaan, waar je handgemaakte spullen kon kopen. Wij hebben daar zelf een batik schilderij gemaakt. Je kon een voorgetekend patroon kiezen, dat ze met was op een doek gemaakt hadden, en deze zelf beschilderen. Dat was erg leuk om te doen en vooral leuk om een zelfgemaakt souveniertje mee naar huis te kunnen nemen. Avondeten hebben we gedaan in de foodcourt van een Maleisische shoppingmall. Daarna zijn we nog naar de night market in Little India gegaan, maar dat stelde niet veel voor. Dus toen zijn we nog naar een pub gegaan waar ladies night was en we twee gratis cocktails per persoon kregen. Een mooie afsluiter van de dag.
De tweede dag in Kuala Lumpur hebben we een orchideeentuin bezocht en daarna zijn we naar de Batu Caves gegaan. Dat was aan de buitenrand van de stad. Het waren hele mooie rotsen met een grot erin. Het geheel was aangekleed met allemaal hindoeistische beelden en een grote gouden boedha ervoor. Om er te komen moest je eerst 272 treden beklimmen. De taxichauffeur was erg aardig en heeft ons veel over Maleisie en Kuala Lumpur verteld en een typisch Maleisisch gerecht laten proeven. 's Avonds hebben we in de foodcourt van de Petronas Twin Towers gegeten, nacho's met kaas! Als toetje hebben we yoghurtijs genomen dat je zelf kon samenstellen met verschillende toppings. Die hebben we buiten opgegeten met uitzicht op de prachtig verlichte torens. Op de foto's komt het jammer genoeg nooit zo goed over als in het echt.

Kuala Lumpur is een hele massale en Westers uitziende stad met veel hoogbouw en overal reclames van merken. Ondanks dat hingen er overal borden met 'the great eastern'. De mensen kunnen hier allemaal heel goed Engels, zelfs de ouderen, dat komt doordat het een kolonie van Engeland is geweest en ze het op school geleerd krijgen. Iedereen is hier heel erg lief. Als je de weg vraagt, komen er zich meteen tien mensen mee bemoeien die je allemaal even graag willen helpen.

We zijn nu al 3,5 week onderweg. Al over de helft! De tijd gaat snel. Gister zijn we in Vietnam aangekomen, dat weer een heel ander land is. Daarover zullen we jullie in het volgende verslag meer vertellen.

Liefs,
Tamara en Lina

• 04 Augustus 2012 - 17:14

Oma Belt:

hallo Tamara.
    Hier ben ik dan eindelijk met een berichtje voor jou. We hebben heel veel moeilijkheden gehad met KPN maar nu kan ik gelukkig weer mailen.
    Wat een geweldige reis hebben jullie,, wij vinden je verhalen heel erg leuk. En de foto's zijn prachtig hoor. Dit is de reis van je leven die je niet gauw zult vergeten denken wij. Als je terug bent moet je er maar een fotoboek van laten maken dan kunnen we nog een keer er van genieten.
    Nog een goede reis verder en we blijven je volgen hoor.
    Lieve groetjes van oma en opa.

• 04 Augustus 2012 - 20:21

Cheyrelle Doppegieter:

Heee lieverds!!

leuk verhaal weer om te lezen, en grappig die cultuurverschillen daar hoor!!
    schilderijtjes zien er mooi uit, die krijgen we n mooi plekje hier in jullie kamertjes:)
    geniet er nog maar van hoor,

kusjes!

• 04 Augustus 2012 - 22:12

Hein Leppink:

Beste dames,

In onze verbeelding reizen wij met jullie mee.
    In een woord, prachtige verhalen. Wij genieten ervan

Groetjes van Bertha en Hein Leppink

• 06 Augustus 2012 - 08:48

Anne-lotte:

Moest even wat inhalen door mijn vakantie maar ben weer helemaal bij! ;-)

Zo te lezen zijn jullie nog steeds super mooie dingen aan te beleven! Wat een avonturen zeg, super leuk om te lezen.

Ben benieuwd naar jullie volgende gebeurtenissen in Vietnam!
    Geniet ervan, X

• 06 Augustus 2012 - 11:48

Tamara En Lina:

Bedankt voor alle reacties! Super leuk om te lezen en ook om te weten dat jullie de verhalen lezen!
    Xx