Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lina en Tamara - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lina en Tamara - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden!

Blijf op de hoogte en volg Lina en Tamara

29 Juli 2012 | Thailand, Surat Thani

Hallo allemaal,

Na het laatste verslag zijn we met de nachttrein naar Bankgkok gereisd vanaf Chiang Mai. Prima geslapen weer, beetje jammer alleen van een roggelende man in de trein. Op zondagochtend kwamen we aan in ons hostel in Bangkok. We zijn daarna naar de weekend market geweest (grootste van Azie) met wel 15.000 kraampjes. Daar hebben we nog even wat geshopt (o.a. allebei een stoffen rugzak), maar het was zo groot dat we niet wisten waar we moesten beginnen. 's Middags gingen we naar Khao san rd. waar het ons nu pas opviel dat de verkopers hier niet zo aardig deden als onze eerste week in Bangkok. Ze waren snel boos en onze afding techniek werkte hier niet zo goed.
De volgende ochtend zouden we om 05.00 uur opgehaald worden om naar het vliegveld te gaan, maar onze chauffeur kwam niet opdagen, helaas. Daarom hielden we na een kwartier maar een taxi aan zodat we onze vlucht niet zouden missen die om 07.00 uur zou vertrekken. Om 08.10 landden we op Surat thani airport en gingen vanaf hier met de bus en boot richting Koh Samui.

Koh Samui is heel toeristisch, maar wij zaten in een rustig gedeelte op een mooi strandje in een baai. Onze bungelow was nog geen 20 meter lopen van het strand. 's Avonds gingen we op zoek naar de ' beach party' waar we over gehoord hadden. We hadden verwacht dat het dansen op het strand was, maar het was meer loungen op het strand. Ondertussen werden we vermaakt met mooie vuurshows. Op het einde van de avond besloot een kakkerlak op Tamara's hoofd te landen dus toen besloten we dat het tijd was om naar huis te gaan. We zijn nog een aantal dagen op Koh Samui gebleven en daar hebben we lekker op het strand gelegen. We zijn daar al lekker bruin geworden.

Op 26 juli vertrokken we met de boot naar Koh Phangan, het feesteiland. De bungelow was hier minder luxe dan in Koh Samui en je kunt ook niet zo fijn aan het strand liggen, maar er zijn hier wel alleen maar jongeren. 's Avonds gingen we naar de bekende half moon party in de jungle (full moon op het strand). Maar eerst gingen we geheel in stijl elkaars armen vol tekenen met neon verf bij ons bungelow resort onder het genot van een paar Chang biertjes. In een taxibus vol (luidruchtige) Engelsen reden we naar het feest. Het was geweldig, zatte mensen, neon overal en het was druk genoeg. Zelfs op de nachtelijke snack konden we afdingen! De volgende dag stond een oefencursus duiken op ons programma. Bij het zwembad naast ons bungelow resort werden ons een aantal duik-skills aangeleerd voor de volgende dag. Toen gingen we het open water in voor discover scuba diving (padi). Het reisje op de boot was voor Lina geen succes, die had veel last van zeeziekte. We hebben twee duiken gedaan in het warme water (maar liefst 28 graden!). We doken bij Sail rock, dat was een grote rots midden in de zee. Duik I: De eerste keer was zijn we een stuk omlaag gegaan via een touw, maar toen toch weer omhoog. Het was daar erg druk want er zaten nog andere mensen aan hetzelfde touw, ook had Tamara moeite met ademen en had water in haar bril. Eenmaal boven ging James een eigen touw aanleggen op een rustiger stuk en toen ging het veel beter. We zwommen naast elkaar met James (de duikinstructeur) die ons vanaf boven vasthield. Duik II: Na de lunch gingen we nog een keer duiken. Deze keer waren we al een beetje gewend en ging de duik een stuk relaxter. We hadden er een fotocamera bij gehuurd en James heeft toen veel foto's genomen onder water. Deze hebben we op een cd-rom mee gekregen. Het was echt heel mooi met koraal en zee anemonen op de rotsen en veel gekleurde vissen die ook dichtbij kwamen. Kortom een unieke wereld om eens een kijkje in genomen te hebben. Lina was van tevoren bang dat ze veel last zou krijgen van haar oren, omdat ze daar vorig jaar veel last van had gehad. Nu kregen we er medicijnen voor en ging het een stuk beter. 's Avonds bij het eten zaten we alleen nog steeds na te schommelen.

Eigenlijk zouden we vandaag nog twee dagen terug gaan naar Koh Samui, maar we hebben besloten dat het toch handiger is om nog een dag extra op Koh Phangan te blijven en dan te overnachten in Surat thani zodat we onze vlucht naar Kuala Lumpur niet missen op 31 juli.

Liefs,
Lina en Tamara

• 29 Juli 2012 - 17:33

Hein Leppink:

Beste dames,

Wij hebben genoten van jullie verhalen.
    Het lijkt me werkelijk een groot avontuur..
    In een woord fantastisch.
    Wij hopen dat jullie dat jullie nog vele mooie
    Avonturen mogen beleven.

Groetjes van de familie Lepppink

• 30 Juli 2012 - 10:16

Noeky:

Hey meissies!
    Gaaf hoor!!! Duiken wil ik ook nog steeds een keertje proberen, tis wel een gave reis waarop jullie je grensen steeds een beetje verleggen :)
    Is de neon verf niet iets voor een dylectus feestje? volgend jaar themafeest ;)
    veel plezier nog!! Over 2 dagen gaan we met zn 6en naar Disneyland en Parijs, heb dr zin in!!!
    noekyxxx

• 01 Augustus 2012 - 17:17

Marly:

Dames! Wat een geweldige verhalen. Jullie zitten niet bepaald stil! Erg leuk de verhalen te lezen. Maar..... Blijf genieten van alles om je heen! Veel plezier nog daar!!